Глибоцька громада

Чернівецька область, Чернівецький район

Проекти рішень сесії №0000 «Про затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді»

Кількість переглядів: 409
Скликання: VII скликання
Сесія: 55 сесія
Тип документу: Проекти рішень сесії
Дата: 18.06.2019
Номер документу: 0000
Назва документу: Про затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді
Прикріплені файли:
  1. Файл 1 (0.07 МБ)
  2. Файл 2 (0.04 МБ)

 

УКРАЇНА

Глибоцька селищна рада

Глибоцького району

Чернівецької області

         __ сесія

VII скликання

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

       

від «___» _______  2019 року                                                       №_______

Про затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в  Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді

 

Відповідно до ст.ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.16 Закону України «Про інвестиційну діяльність» із змінами, враховуючи рекомендації постійних комісій селищної ради від «____» ______2019  року,  селищна рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвертиди Положення про умови та порядок здійснення

Інвестиційної діяльності в  Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді, (додається).

  1. Контроль  за  виконанням  даного рішення  покласти на постійні комісії

селищної ради з питань регламенту, депутатської діяльності, правопорядку, гуманітарних, соціально-культурних та кадрових питань Глибоцької селищної ради (Крайська Д.Г.) та з фінансово-економічних питань та бюджету (Остафійчук А. Ф.).

  

Глибоцький селищний голова                                       Г.С. Ванзуряк

 

 

Аналіз регуляторного впливу

 

до проекту регуляторного акта - проекту рішення Глибоцької селищної ради «Про затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді»

 

Регуляторний орган: Глибоцька селищна рада

Розробник проекту рішення:  секретар селищної ради, начальник фінансового відділу, начальник відділу  бухгалтерського обліку та звітності, завідувач юридичного сектору.

Розробник аналізу регуляторного впливу: секретар селищної ради, завідувач юридичного сектору, головний спеціаліст відділу економічного розвитку та інвестицій, начальник відділу земельних відносин та комунальної власності.

Відповідальна особа: секретар селищної ради, завідувач юридичного сектору, начальник фінансового відділу, начальник відділу земельних відносин та комунальної власності, головний спеціаліст відділу економічного розвитку та інвестицій

Контактний телефон: 2-15-99

 

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308, визначає правові та організаційні заходи реалізації проекту рішення Глибоцької селищної ради «Про затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді».

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Проблема полягає у відсутності на місцевому рівні нормативно-правового акта, яким затверджено чіткий та прозорий порядок підготовки та проведення інвестиційних конкурсів, визначено процедуру укладання інвестиційних договорів на залучення інвесторів для роботи в Глибоцькій ОТГ. 

 Проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки чинним законодавством процедура проведення таких конкурсів не врегульована.

          Сфера дії даного проекту регуляторного акта буде поширюватися на Глибоцьку об’єднану територіальну громаду, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також нерезидентів України, які подали у встановленому законом порядку документи на  конкурс відповідно до Закону України «Про інвестиційну діяльність».

          Підготовка та ухвалення проекту РА зумовлено необхідністю затвердження єдиного порядку проведення інвестиційних конкурсів з визначення інвестора для привабливого інвестиційного клімату на території Глибоцької  ОТГ та затвердженням єдиної типової форми інвестиційного договору відповідно до вимог чинного законодавства України.

Положення визначає, що інвестиційний конкурс проводиться на конкурентних засадах в умовах відкритості, публічності та прозорості з метою залучення інвестицій та забезпечення збалансованого соціального розвитку громади, створення сприятливих умов для провадження інвестиційної діяльності, наповнення місцевого бюджету.

Головними завданнями інвестиційного конкурсу є створення сприятливих умов для провадження інвестиційної діяльності, збільшення дохідної частини селищного бюджету,  визначення на конкурсних засадах інвестора (юридичної особи, фізичної особи – підприємця та нерезидентів України), який забезпечить найкращі умови здійснення інвестиційної діяльності.

З метою оптимізації регуляторної діяльності підготовлено проект рішення Глибоцької селищної ради «Про затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді»

Запропонованим проектом рішення передбачено:

  • затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді;
  • затвердження форми інвестиційного договору;
  • визначення організатора конкурсу;
  • встановлення порядку підготовки та умов проведення інвестиційного конкурсу та визначення інвесторів;
  • визначення повноважень конкурсної комісії; обсяги  конкурсної документації, основних кваліфікаційних вимог до конкурсної пропозиції;
  • визначення порядку проведення конкурсу та оформлення результатів інвестиційного конкурсу;
  • розробки, укладання, виконання, розірвання інвестиційних договорів;
  • осіб, які можуть брати участь у конкурсі та існуючі щодо них заборони, пов’язані  з участю у конкурсі.

Введення в дію проекту РА дозволить  проводити інвестиційні конкурси з визначення інвестора на умовах  відкритості, публічності та прозорості  відповідно до вимог чинного законодавства України.

Глибоцькій селищній раді об’єднаній територіальній громади дозволить:

  • створити сприятливі умови проведення інвестиційних конкурсів з визначення інвестора;
  • покращити соціальні умови життєдіяльності територіальної громади

Органу місцевого самоврядування дозволить:

  • вдосконалити процедуру проведення інвестиційних конкурсів з урахуванням вимог чинного законодавства;
  • забезпечити відкритість та прозорість здійснення  процедур з проведення інвестиційних конкурсів;
  • залучати інвестиції до об’єктів інфраструктури громади;
  • підвищити ділову активність у сфері інвестування;
  • мінімізувати корупційну складову;
  • встановити чіткий порядок дій для зацікавлених осіб(потенційних інвесторів)  щодо участі в інвестиційних конкурсах;
  • збільшення дохідної частини селищного бюджету;
  • створити сприятливі умови проведення інвестиційних конкурсів.

Юридичним особам, фізичним особам – підприємцям, нерезидентам України дозволить:

- отримати чіткий та прозорий механізм проведення інвестиційних конкурсів;

-  брати участь у конкурсі на конкурентних засадах;

- забезпечити додатковий розвиток власного бізнесу та  отримувати прибуток, створювати нові робочі місця.

Сфера дії проекту РА розповсюджується на юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, нерезидентів України, які подали заяву на участь в інвестиційному конкурсі та подали необхідні документи.

 

Визначення основних груп  (підгруп), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Глибоцька об’єднана територіальна громада (громадяни)

+

-

Юридичні особи та фізичні особи – підприємці, нерезиденти України

+

-

Орган місцевого самоврядування в особі Глибоцької селищної ради

+

-

 

  1. Визначення цілі державного регулювання

Проект РА підготовлено відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про інвестиційну діяльність».

Основними цілями прийняття проекту РА є:

  • стимулювання інвестиційної активності  стосовно  об’єктів фінансування;
  • встановлення чіткого порядку та умов проведення інвестиційного конкурсу;
  • визначення основних вимог до юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, нерезидентів України;
  • поетапне досягнення стратегічних цілей у вигляді покращення економічних та соціальних умов Глибоцької об’єднаної територіальної громади.

Проект РА відповідає основним вимогам до цілей державного управління:

  • об’єктивна обґрунтованість (відсутність ринкового та законодавчо закріпленого механізму);
  • соціальна вмотивованість (існують потреба та інтерес громади у покращенні соціальних та економічних умов);
  • ресурсна забезпеченість (механізм інвестування та співпраця з інвесторами);
  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Під час розробки проекту РА було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

 

 

Вид

альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття цього проекту РА призведе до недотримання норм діючого законодавства – Закону України «Про інвестиційну діяльність».

Альтернатива 2

Прийняття відповідних регуляторних актів, якими будуть визначатись умови проведення інвестиційного конкурсу по кожному окремому об’єкту.

Альтернатива 3

Затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів територіальної громади.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

 

Альтернатива 1

 

-

Необхідність ознайомлення з діючим законодавством України щодо питань здійснення інвестиційної діяльності та порядком і умовами проведення інвестиційних конкурсів; суттю проведення інвестиційних конкурсів та з визначенням послідовності дій у разі зацікавленості;                           недостатній рівень інвестиційної активності і як наслідок недоотримання фінансування об’єктів інфраструктури селища; зменшення кількості нових робочих місць, недонадходження до бюджету тощо

 

 

Альтернатива 2

 

-

 

 

 

 

 

Необхідність ознайомлення з діючим законодавством України щодо питань здійснення інвестиційної діяльності та порядком і умовами проведення інвестиційних конкурсів; у тому числі на місцевому рівні  у разі зацікавленості; консультування з відповідними спеціалістами або звернення до компетентних органів; недоотримання фінансування об’єктів інфраструктури 

 

Альтернатива 3

Ухвалення запропонованого проекту

Встановлює законодавчо обґрунтовані та прозорі умови щодо питань проведення інвестиційних конкурсів, створює умови підвищення інвестиційної активності, сприяє забезпеченню зайнятості населення, формування позитивного та інвестиційно-привабливого іміджу  громади; збільшення надходжень до місцевого бюджету; створення нових робочих місць; комфортних та  зручних об’єктів інфраструктури; покращенню соціальних умов життєдіяльності територіальної громади, зростанню  довіри інвесторів до влади.

Ознайомлення з проектом РА; у разі зацікавленості – участь  в обговоренні; можливість мати на місцевому рівні прозорий порядок проведення інвестиційних конкурсів, забезпечення зайнятості населення на об’єктах інвестування, збільшення надходжень до бюджету, покращення соціальних умов життєдіяльності територіальної громади.

 

Оцінка впливу на сферу Глибоцької селищної ради

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Врегулювання питань щодо проведення інвестиційних конкурсів в межах чинного законодавства України та повноважень органів місцевого самоврядування

 

Відсутність прозорого та чіткого механізму з питань організації  та проведення інвестиційних конкурсів;  недотримання в повному обсязі норм діючого законодавства;

недонадходження коштів у селищний бюджет;

можливість стагнації у розвиток інвестиційної діяльності;  ризик порушень конкурентного законодавства;

зменшення кількості об’єктів інвестування тощо.

 

Альтернатива 2

 

Прийняття регуляторного акта – проекту рішення селищної ради стосовно кожного окремого об’єкта інвестування частково відображає суть питання

Підготовка проекту регуляторного акта та проведення процедур, передбачених регуляторним законодавством стосовно кожного об’єкта інвестування; часткове вирішення питань, пов’язаних із проведенням інвестиційних конкурсів; ризик порушень конкурентного законодавства. Відповідному структурному підрозділу селищної ради, як організатору конкурсу, необхідно готувати регуляторний акт, яким окремо затверджувати порядок проведення інвестиційного конкурсу з визначення інвестора по кожному об’єкту окремо, склад конкурсної комісії, розробляти конкурсну документацію та конкурсну пропозицію тощо.

 

Альтернатива 3

 

Формування позитивного іміджу нашої громади як для внутрішніх так і зовнішніх інвесторів; збільшення надходжень до місцевого бюджету; надання права провадження інвестиційних конкурсів виключно за принципом прозорості та на конкурсних засадах; усунення порушень конкурентного законодавства;  створення нових робочих місць; зріст довіри до влади

Підготовка проекту РА та проведення процедур, передбачених регуляторним законодавством;

організацію та проведення конкурсів;

вивчення та надання висновків щодо конкурсної документації претендентів, об’єктів інвестування; покращенню соціальних умов життєдіяльності громади

 

Оцінка впливу на сферу інтересів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та нерезидентів України.

Оцінка впливу, що виникає внаслідок дії проекту РА, поширюється на сферу інтересів юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців як мешканців громади, так і країни в цілому, а також суб’єктів підприємницької діяльності іноземних держав, які зареєструвались до участі у конкурсі.

Вид                   альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Правове регулювання проблеми здійснюється в умовах існуючого регулювання на законодавчому рівні

Витрати часу, матеріальних ресурсів для ознайомлення із:                                                                      - діючим законодавством України щодо питань здійснення інвестиційної діяльності та порядком і умовами проведення інвестиційних конкурсів;

- суттю проведення інвестиційних конкурсів та з визначенням послідовності дій у разі зацікавленості;

- отримання будь-яких роз’яснень від організаторів інвестиційних конкурсів

Альтернатива 2

 

Часткове вирішення  питання унеможливлює участь суб’єктів господарювання в інвестиційних конкурсах на умовах відкритості та прозорості 

 

Витрати часу, матеріальних ресурсів для ознайомлення із:

- діючим законодавством України щодо питань здійснення інвестиційної діяльності та порядком і умовами проведення інвестиційних конкурсів;

- суттю проведення інвестиційних конкурсів (по кожному окремому об’єкту інвестування) у місті та                   з визначенням послідовності дій у разі зацікавленості;

- підготовка пакету документів, необхідних для участі у конкурсі;

- отримання будь-яких роз’яснень від організаторів інвестиційних конкурсів

Альтернатива 3

 

Встановлюються прозорі та законодавчо обґрунтовані умови щодо питань участі в інвестиційних конкурсах на конкурентних засадах;     можливість додаткового розвитку власного бізнесу

Ознайомлення з проектом РА; у разі зацікавленості – участь  в обговоренні;  у разі участі у конкурсі -підготовка конкурсної документації, внесок до соціальної та транспортної інфраструктури міст, тощо

 

ІV.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Оцінка ступеня досягнення визначених цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотири-бальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу

Альтернатива 1

1

Не забезпечує належне виконання чинного законодавства України в галузі інвестиційної діяльності,  не дозволяє вирішити питання залучення на конкурсних засадах суб’єктів господарювання.

Альтернатива 2

2

Не забезпечує належне виконання чинного законодавства України з питань проведення інвестиційних конкурсів.  Виникає ризик  порушень  конкурентного законодавства та завуальованості вирішення питання

Альтернатива 3

4

Встановлення прозорих та  законодавчо обґрунтованих умов щодо проведення інвестиційних конкурсів з визначення інвестора на місцевому рівні

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу

Альтернатива 1

Правове регулювання проблеми здійснюється в умовах норм діючого законодавства

Ознайомлення з нормативними актами та  діючим законодавством України за даним напрямком; умовами участі та порядком проведення інвестиційних конкурсів

На місцевому рівні питання залишається не вирішеним

Альтернатива 2

Відсутність підстав для участі суб’єктів господарювання в інвестиційних конкурсах на умовах відкритості та прозорості

 

Ознайомлення з діючим законодавством України щодо питань здійснення інвестиційної діяльності

Цілі регулювання будуть досягнуті частково

 

Альтернатива 3

 

Встановлюються прозорі та законодавчо обґрунтовані умови участі в інвестиційних конкурсах на конкурентних засадах;    можливість додаткового залучення коштів на розвиток інфраструктури міста

Ознайомлення з проектом РА; у разі зацікавленості-участь  в обговоренні проекту;                                          у разі участі у конкурсі-підготовка конкурсної документації, тощо

Є збалансованою та найсприятливішою

 

 

 

 

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

 

Альтернатива 1

Не дозволяє вирішити на місцевому рівні питання залучення на конкурсних засадах суб’єктів господарювання до участі в інвестиційних конкурсах

Зміни до  чинного законодавства України щодо здійснення інвестиційної діяльності

 

Альтернатива 2

Не дозволяє вирішити на місцевому рівні питання залучення на конкурсних засадах суб’єктів господарювання до участі в інвестиційних конкурсах

Зміни до  чинного законодавства України щодо здійснення інвестиційної діяльності

Альтернатива 3

Сприяє повному досягненню цілей регулювання

Зміни до  чинного законодавства України щодо здійснення інвестиційної діяльності, економічні або соціальні кризи, тощо

 

Вирішення проблеми можливе лише шляхом ухвалення проекту РА, яким затверджується Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій селищній раді об’єднаної територіальної громади.

Перевага обраної альтернативи обумовлена процесами, пов’язаними із забезпеченням балансу інтересів суб’єктів господарювання, у тому числі інвесторів, Глибоцької об’єднаної територіальної громади та органу місцевого самоврядування в особі Глибоцької селищної ради.

V. Механізми та заходи, що забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Вищезазначені проблеми планується розв’язати шляхом прийняття проекту РА та затвердження Положення про умови та порядок здійснення інвестиційної діяльності в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді, яке підлягає оприлюдненню згідно чинного законодавства.

Затвердження цього проекту РА надасть можливість органу місцевого самоврядування стимулювати інвестиційну активність до об’єктів фінансування, а саме: затвердження чіткого та прозорого порядку проведення інвестиційних конкурсів; сприяння збалансованому економічному та соціальному розвитку громади, зростанню надходжень до селищного бюджету; створення нових робочих місць.

Запропонований спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм зазначеного рішення усіма учасниками правовідносин.

          Заходами, що забезпечать розв’язання визначеної проблеми, є проведення інвестиційного конкурсу, оцінка запропонованих  конкурсних пропозицій, укладення інвестиційних договорів з переможцями конкурсу тощо.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

 

Згідно абзацу 1 розділу VI додатку до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, (відповідний розрахунок не здійснюється, якщо розробником буде здійснено розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

Тест малого підприємництва додається.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акта не обмежений. Потреби визначити строк його дії не існує у зв’язку з невизначеністю термінів, протягом яких будуть діяти правовідносини, що регулюються ним.

У подальшому, за підсумками проведення аналізу відстеження результативності регуляторного акта,  а також у разі змін у чинному законодавстві та з урахуванням відповідних нормативних актів до регуляторного акта будуть внесені зміни.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Основними показниками результативності акта є:

             - забезпечення додаткових надходжень до селищного бюджету;

           -  створення фінансових можливостей селищної влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;

            - кількість суб’єктів господарської діяльності, на яких поширюється дія регуляторного акта;

-  рівень поінформованості суб’єктів господарювання – потенційних інвесторів;

- збільшення зайнятості населення, створення нових робочих місць;

- підвищення рівня інвестиційного клімату в Глибоцькій об’єднаній територіальній громаді.

 

          IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта.

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом статистичного аналізу показників  місцевих податків і зборів, що надходять до міського бюджету.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набуття чинності регуляторного акту, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження.

             Відстеження результативності даного рішення буде здійснюватися Глибоцькою селищною радою статистичним методом з використанням інформації фінансового відділу та відділу економічного розвитку та інвестицій.

Моніторинг впровадження регуляторного акта покладений на фінансовий відділ, відділ економічного розвитку та інвестицій селищної ради та постійну комісію з фінансово-економічних питань та бюджету, які відповідно до своїх повноважень забезпечують виконання засад державної регуляторної політики при прийнятті рішень селищної ради та її виконавчого комітету.

У проекті рішення  відсутні положення, які містять ознаки дискримінації,  правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

Глибоцький селищний голова                                              Г. С. Ванзуряк

 

 


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь