Глибоцька громада

Чернівецька область, Глибоцький район

Концепція опорних шкіл Глибоцької ТГ

Дата: 15.02.2021 15:22
Кількість переглядів: 2481

Концепція створення моделі опорних

закладів та філій Глибоцької територіальної громади

 

 

Концепція ґрунтується на сучасній парадигмі розвитку загальної середньої освіти України. Вона є віддзеркаленням процесу реформ в українській освіті і пропонує шляхи їх реалізації, зокрема утворенням опорних закладів на території  Глибоцької територіальної громади.

Відповідно до рішення сесії Глибоцької селищної ради від 04.02.2021 №132-3/21 «Про затвердження плану заходів щодо створення опорного закладу та його філій та порядку проведення конкурсу з визначення опорного закладу освіти», затверджено План заходів щодо створення опорних закладів освіти, їх філій відповідно до освітніх потреб населення та соціально-економічних умов Глибоцької територіальної громади.

Процес створення опорних закладів, їх філій  це реальний крок до якісних умов навчання учнівської молоді,  створення  рівного доступу до сучасної освіти та отримання навичок соціальної адаптації.  

Проблема,  яка потребує розв’язання:

  • Зменшення обсягів фінансування;
  • Зниження рівня оплати праці вчителя;
  • Незадовільне матеріально-технічне забезпечення шкіл;
  • Застарілі зміст освіти та методики викладання.

Проявами проблеми є:

  • збільшення частки молоді, яка здобуває освіту за кордоном;
  • тенденція до зниження показників України у міжнародних дослідженнях конкурентоспроможності та інноваційної привабливості, які впливають на економічний розвиток України;
  • домінування в системі освіти шкіл з невисокою якістю освітніх послуг;
  • суттєві територіальні відмінності в якості загальної середньої освіти (між сільськими та міськими школами, між окремими регіонами).

 

Основною метою створення опорних закладів, їх філій  це:

1. Формування інноваційної моделі розвитку закладу, що надає якісні освітні послуги,  відповідає освітнім запитам  жителів громади та інтегрує до  європейських  її стандартів.

2. Оновлення способів втілення сучасних пріоритетів в освіті.

3. Створення нової структури школи, що дасть змогу засвоїти новий зміст освіти і набути ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;

4.Децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи;

5.Справедливийрозподілпублічнихкоштів, що сприятиме рівному доступу усіх дітей до якісної освіти;

6.Створеннясучасногоосвітньогосередовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, вчителів і батьків;

7.Створеннянеобхідних умов для навчання учнів безпосередньо за місцем їх проживання, зокрема у сільській місцевості, або забезпечення регулярного підвезення до шкіл.

Концепція створення опорних закладів, їх філій Глибоцької територіальної громади керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідними Указами Президента України, Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки України, «Концепцією профільного навчання в старшій школі», Концепція «Нової української школи», Державним стандартом базової і повної середньої освіти та Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів для початкової, основної та старшої школи.

Створення опорного закладу, як осередку сучасної української освіти потребує формування нових підходів  щодо організації навчально-виховного  процесу на тлі методичної, технологічної та технічної модернізації. Освіта сьогодні покликана займатись особливим духовним творенням – готувати нову людину – громадянина України, якому притаманні такі риси, як національна самоповага і патріотизм, гуманність і добропорядність, компетентність і волелюбність, який високо цінує ідеали демократії, свободи, справедливості.

 

Шляхи реалізації Концепції розвитку:

  • Децентралізація та розбудова автономії. Забезпечення переходу відповідальності за організацію освіти на рівень школи. Передання вчителю повної відповідальності за процес навчання. Колегіальність та прозорість управління навчальним закладом;
  • Зміна професійних ролей адміністрації та педагогічних працівників;
  • Створення моделі інструменту забезпечення якості, орієнтованої на процес;
  • Формування системи виявлення обдарованої молоді;
  • Створення сприятливих умов для підтримки творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків;
  • Упровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес;
  • Інноваційне проектування управлінської діяльності;
  • Створення нового навчально-розвивального середовища на основі методичних,  технологічних та технічних змін в освітньому просторі.

Мета діяльності опорного закладу – створення умов для отримання сільською молоддю рівних можливостей для набуття якісної освіти, формування освіченої та творчої особистості випускника з глибоко усвідомленою громадянською позицією, патріотизмом, високим почуттям національної і власної гідності, який є носієм національних і загальнолюдських цінностей,  відповідальної за свої дії, з потужною позицією щодо зміцнення України.

 

Пріоритети (стратегічні цілі) розвитку опорних закладів:

- Поширення нової філософії освіти;

- Утвердження нової навчальної та міжособистісної культури;

- Підвищення якості освітніх послуг та забезпечення їх відповідності національним, європейським і міжнародним стандартам та вимогам;

- Активізація діяльності школи у Всеукраїнському та міжнародному освітньому просторі;

- Орієнтація на індивідуалізацію та компетенції;

- Розробка умов та загальних напрямків якісного розвитку школи;

- Розвиток персоналу на основі формування стійких навичок;

- Постійне оновлення та нарощування потенціалу;

- Інформатизація та комп’ютеризація навчально-виховного процесу;

- Упровадження технологій проектування управління;

- Формування  стратегії постійного оновлення, реакція на світові коливання.

 

Основні принципи діяльності опорних закладів:

1. Дитиноцентризм.

2. Гуманізація та гуманітаризація  змісту освіти.

3. Децентралізація та колегіальність управління.

4. Відкритість і динамічність навчально-виховного процесу.

5. Свобода і творчість.

 6. Варіативність.

 

Очікувані результати: створення створення опорних закладів, їх філій Глибоцької територіальної громади.

  1. Висока якість української освіти.
  2. Високий імідж опорної школи серед освітніх закладів.
  3. Опорна школа – центр освітньої культури в громаді.
  4. Успішний випускник: патріот України має високий рівень адаптації в соціумі, здатний навчатися протягом усього життя, має вільний вибір власних життєвих моделей, доброчесний громадянин та сім’янин.

Для визначення опорних закладів загальної середньої освіти Глибоцької територіальної громади буде проведено конкурс між закладами освіти, які відповідають положенням концепції опорної школи.

Завдання конкурсу – виявлення ефективної моделі опорної школи як центру освітнього, спортивного, культурного округу, діяльність якої спрямовано на створення умов для здобуття громадянами якісної загальної середньої освіти, упровадження до профільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення різних форм навчання, всебічного розвитку особистості.

Конкурс з визначення опорних закладів загальної середньої освіти Глибоцької територіальної громади буде проведено відповідно до затвердженого порядку проведення конкурсу з визначення опорного закладу освіти.

Рішення сесії про створення ОЗ

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень