Глибоцька громада

Чернівецька область, Чернівецький район

ПОВІДОМЛЕННЯ про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата: 12.10.2023 16:55
Кількість переглядів: 197

_________________________________________
     (дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, не зазначається суб'єктом господарювання)

__________________________________
(реєстраційний номер справи про оцінку  впливу на довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними  засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб'єктом господарювання)

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

 

ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФІШКА НОВ»,

код ЄДРПОУ 43594007
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім'я та по батькові

фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

 

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

 

1. Інформація про суб'єкта господарювання

60300, Чернівецька обл., Чернівецький район, м. Новоселиця, вул. Хвилі Олентиря,

буд. 26,  тел. +38 (050) 4340309, контактна особа – директор Шалар Іон Васильович

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

 

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи*.

Планована діяльність, її характеристика

Планованою діяльністю ПП «ФІШКА НОВ» передбачається нове будівництво допоміжних приміщень та споруд мультимодального терміналу «Фішка Нов» по вул. Першотравневій, смт. Глибока, Чернівецького району, Чернівецької області.

Проектований мультимодальний термінал призначений для приймання з залізничного та автомобільного транспорту, проміжного зберігання та відвантаження у залізничний та автомобільний транспорт різних видів вантажів, в т.ч. сипучих матеріалів (зернової продукції) та вантажів в контейнерах, під час внутрішнього або міжнародного перевезення. Крім того, технологічне обладнання мультимодального терміналу передбачає транспортування та перевантаження сипучих вантажів без проміжного зберігання з залізничного транспорту на залізничний транспорт, з автомобільного транспорту в залізничний транспорт, з залізничного транспорту в автомобільний транспорт.

 

 Технічна альтернатива 1*

Підприємством планується перевантаження вантажів:

  • з залізничного транспорту, який буде надходити з території України по колії шириною 1520 мм у залізничний транспорт, який буде слідувати до країн Євросоюзу по колії шириною 1435 мм;
  • з залізничного транспорту, який буде надходити з території країн Євросоюзу по колії шириною 1435 мм, у залізничний транспорт, який буде слідувати до України по колії шириною 1520 мм;
  • з вантажних транспортних засобів, які будуть надходити з території України автомобільним шляхом, у залізничний транспорт, який буде слідувати до країн Євросоюзу по колії шириною 1435 мм;

 

* Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.

 

  • з залізничного транспорту, який буде надходити з території країн Євросоюзу по колії шириною 1435 мм, у вантажні транспортні засоби, які будуть слідувати по території України автомобільним шляхом.

До складу проектованого мультимодального терміналу входять: завальні ями, транспортні галереї транспортування та перевантаження сипучих вантажів з вагону в вагон, з вагону в автотранспорт, з автотранспорту в вагон; транспортні галереї для транспортування сипучих вантажів до складів тимчасового зберігання; склади зберігання сипучих вантажів; майданчик для зберігання контейнерів; адміністративні та побутові будівлі. Зберігання сипучих вантажів (зернових культур) передбачається в силосних складах загальною місткістю 4700 т.

 

Технічна альтернатива 2

В якості технічної альтернативи 2 розглядався варіант зберігання сипучих вантажів на складах підлогового зберігання.

 

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1

Здійснення планованої діяльності передбачається за адресою: Чернівецька обл., Чернівецький район, смт. Глибока, вул. Першотравнева, на земельних ділянках загальною площею 7,5336 га.

Користування земельними ділянками з кадастровими номерами 7321055100:01:004:0289 (площею 2,8214 га), 7321055100:01:004:0278 (площею 0,5758 га), 7321055100:01:004:0277 (площею 0,2836 га), 7321055100:01:004:1177 (площею 3,7009 га) здійснюється на підставі договорів оренди землі з Глибоцькою селищною радою.

Користування земельними ділянками 7321055100:01:004:0622 (0,0433 га), 7321055100:01:004:0621 (площею 0,06 га), 7321055100:01:004:0667 (площею 0,0486 га) передбачено на підставі права власності.

Цільове призначення даних земельних ділянок ділянки – 12.08 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій. Категорія земель – землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Зміна цільового призначення земельної ділянки не передбачається.

Для забезпечення можливості здійснення проходу та проїзду, проїзду залізничного транспорту, прокладання та експлуатації ліній електропередачі, електронних комунікаційних мереж, трубопроводів, інших лінійних комунікацій ПП «Фішка Нов» заключено договори на встановлення земельних сервітутів на земельні ділянки з кадастровими номерами 7321055100:01:006:001 (площею 0,83 га), 7321055100:01:004:0336 (площею 0,1294 га), 7321055100:01:004:0337 (площею 0,0923 га), 7321055100:01:004:0355 (площею 0,7234 га), 7321055100:01:004:0359 (площею 0,7985 га), 7321055100:01:004:0366 (площею 0,1391 га), 7321055100:01:004:1251 (площею 2,2006 га), 7321055100:01:006:0233 (площею 4,5363 га), 7321055100:01:006:0231 (площею 0,1497 га), 7321055100:01:004:0426 (площею 5,314 га).

 

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2

Територіальна альтернатива 2 не розглядалася, оскільки нове будівництво допоміжних приміщень та споруд мультимодального терміналу «Фішка Нов» на обраній земельній ділянці зумовлено наявністю під’їзних залізничних колій шириною 1435 мм та 1520 мм, що дозволяє здійснювати перевантаження вантажів, які слідують з України до країн Євросоюзу та з країн Євросоюзу до України.

Підприємство технічно матиме можливість отримати на свою під’їзну колію 54 вагони з колії 1520 мм та 64 вагони на колію 1435 мм, що звільнятиме приймально-відправні колії на станції «Глибока-Буковинська» та «Вадул-Сірет».

 

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Планована діяльність ПП «Фішка Нов» з нового будівництва допоміжних приміщень та споруд мультимодального терміналу направлена на перевантаження різних видів вантажів, в т.ч сипучих матеріалів та контейнерів, на різні види транспорту, що надає можливість експортувати вантажі у країни ЄС залізничним та автомобільним транспортом. Збільшення перевезень залізничним шляхом сприятиме збільшенню надходжень у державний бюджет. Крім того, планована діяльність сприятиме створенню робочих місць.

 

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Виробнича програма підприємства з перевантаження вантажів становить 300 тис. т на рік.

Потужність обладнання з транспортування та перевантаження сипучих вантажів з вагону в вагон, з авто в вагон, з вагону в авто становить 1000 тон на годину. Проектна продуктивність транспортного обладнання дозволяє відвантажити 54 вагони по 70 тон, які будуть надходити з території України за 4-5 годин, та завантажити 32 вагони по 50 тон (рухомий склад) на колію 1435 мм за 2 години.

Приймання сипучих матеріалів з залізничного та автомобільного транспорту передбачено у завальні ями, подальше транспортування здійснюватиметься за допомогою закритих транспортерів та норій, бункерів для проміжного зберігання.

Перевантажувальні операції інших вантажів планується здійснювати із застосуванням спеціальної вантажопідйомної техніки. Продуктивність обладнання з перевантаження контейнерів: 32 контейнера за 5 годин.

Для тимчасового зберігання сипучих матеріалів передбачені силосні склади загальною місткістю 4700 тон. Тимчасове зберігання контейнерів здійснюватиметься на майданчику, розрахованому на 100 контейнерів. Для інших вантажів передбачені відкриті і закриті склади тимчасового зберігання.  

Водопостачання підприємства передбачено від власної свердловини. Електропостачання – від існуючих міських електромереж за договорами з ТОВ «Чернівецька обласна енергопостачальна компанія». Опалення адміністративних приміщень – від електроприладів.

Режим роботи підприємства – цілодобовий, 365 днів на рік.

Чисельність працюючих - 30 осіб.

 

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно з законодавством України, а також згідно технічних умов та містобудівних умов та обмежень, включаючи дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівних і територіальних та інших обмежень згідно з діючими нормативними документами.

Обмеженнями для планованої діяльності також будуть:

- обмеження у використанні земель, передбачених документацією із землеустрою, з урахуванням проектних даних; 

- дотримання законодавчих вимог обмеження впливу на тваринний та рослинний світ для збереження біорізноманіття; недопустимість погіршення середовищ існування та умов розмноження представників фауни; запобігання небажаним змінам природних рослинних угрупувань та негативному впливу на них;

- дотримання нормативів гранично-допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та рівнів акустичного, електромагнітного, інфразвукового впливу;

- не допускати забруднення ґрунтів, поверхневих та підземних вод під час будівництва та експлуатації об’єкту;

- дотримання обмежень, встановлених для об'єктів архітектурної, археологічної та культурної спадщини та їх охоронних зон у відповідності до Законів України «Про охорону археологічної спадщини» та «Про охорону культурної спадщини»;  

- дотримання обмежень, які встановлені в ЗУ «Про природно-заповідний фонд та чинним законодавством для об’єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, Смарагдової мережі.

- дотримання вимог законодавства в сфері управління з відходами. Відходи, що утворюватимуться в процесі будівництва та експлуатації, повинні передаватись суб’єктам господарювання у сфері управління відходами згідно попередньо укладених договорів з метою їх подальшого оброблення або видалення; 

- виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів; 

- дотримання вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 3012.2014 №1417;

- створення нормативних умов праці на всіх робочих місцях.

Суб’єкт господарювання бере на себе зобов’язання дотримання вимог чинного природоохоронного та санітарного законодавства при будівництві та експлуатації об’єкту планованої діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні, відновлювальні та інші заходи щодо умов безпечної експлуатації об’єкту. При дотриманні зазначених вимог вплив на навколишнє середовище мінімальний і додаткових екологічних обмежень не потребує. 

щодо технічної альтернативи 2

Аналогічні технічній альтернативі №1 планованої діяльності.

щодо територіальної альтернативи 1

– дотримання розміру санітарно-захисної зони та допустимих рівнів впливу шкідливих факторів на її межі..

– дотримання обмежень, визначених Водним та Земельним кодексами України.

кадастрово-земельні обмеження, екологічні обмеження охоронних територій.  

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядається (див. п.3).

 

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

Проведення інженерно-геологічних та геодезичних вишукувань в необхідному обсязі згідно чинного законодавства. Проектні рішення в період будівництва та експлуатації повинні забезпечувати раціональне використання ґрунту, повинні бути передбачені заходи протидії підтопленню, просіданню, активізації інших екзогенних процесів, а також охоронні, відновлювані, захисні та компенсаційні заходи.

щодо технічної альтернативи 2

Аналогічні технічній альтернативі №1.

щодо територіальної альтернативи 1

В період провадження планованої діяльності повинні забезпечуватись захисні та компенсаційні заходи.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядається (див. п.3).

 

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1

Можливі впливи планованої діяльності на довкілля включають:

Клімат і мікроклімат: фактори, що впливають на клімат та мікроклімат (зміна рельєфу, виділення значної кількості парникових газiв, тепла, утворення значних поверхонь випаровування та ін.) проектними рішеннями не передбачаються.

Повітряне середовище: на етапі будівництва очікуються локальні викиди від двигунів внутрішнього згоряння автомобілів та будівельної техніки, проведення земляних, зварювальних та фарбувальних робіт. При цьому викиди матимуть контрольований короткостроковий характер. На період експлуатації джерелами утворення забруднюючих речовин є процеси приймання, транспортування, зберігання сипучих вантажів, робота двигунів автотранспорту та маневрових тепловозів. Очікувані максимальні приземні концентрації забруднюючих речовин на межі нормативної санітарно-захисної зони підприємства та межі найближчої житлової забудови з урахуванням фонового забруднення атмосферного повітря не перевищуватимуть нормативів ГДК.

Водне середовище: на  етапі будівництва ймовірність забруднення буде мінімізована шляхом дотримання будівельних технологічних вимог, використанням передових методів будівництва та забезпеченням чіткого нагляду за підрядними організаціями. Всі потреби у воді (питна та технічна) для будівельних бригад буде забезпечуватись на місцевому рівні, підвезення води до будівельних майданчиків здійснюватиметься вантажівкою. На період експлуатації витрата води передбачена на господарсько-питні потреби. Водопостачання підприємства здійснюватиметься від власної свердловини. Відведення господарсько-побутових стоків передбачено до герметизованих септиків з подальшим вивезенням спеціалізованими підприємствами на очисні споруди біологічного очищення. Очищення дощових стоків здійснюватиметься на локальних очисних спорудах. Скидання стічних вод у поверхневі та підземні водні об’єкти не передбачається.

Ґрунти: впливом при проведенні будівельно-монтажних робіт є механічне порушення шару ґрунту при вийманні та зворотному засипанні, ущільненні ґрунту. Існує потенційна можливість забруднення ґрунтів в результаті розливу чи витоку паливо-мастильних матеріалів машин та механізмів. Для попередження забруднення необхідне обов’язкове використання абсорбентів. Для запобігання негативного впливу на ґрунти в період експлуатації передбачається тверде водонепроникне покриття майданчиків, збір та очищення дощових стоків, організація майданчиків з твердим покриттям для тимчасового зберігання відходів.

Геологічне середовище: планована діяльність не призведе до виникнення негативних ендогенних чи екзогенних процесів та явищ природного чи техногенного походження (тектонічних, сейсмічних, геодинамічних, зсувних, селевих, карстових тощо).

Відходи: при проведенні будівельно-монтажних робіт та під час експлуатації підприємства утворюватимуться відходи, ідентифіковані за національним класифікатором відходів. Всі відходи зберігатимуться у відповідності з санітарними нормами і по мірі накопичення будуть передаватися відповідно до укладених договорів та вимог екологічної безпеки суб’єктам господарювання у сфері управління відходами з метою їх подальшого оброблення або видалення. Поводження з відходами буде здійснюватися відповідно до Закону України «Про управління з відходами».

Рослинний і тваринний світ: негативний вплив не передбачається.

Природно-заповідний фонд, екологічна та смарагдова мережа: негативний вплив не передбачається.

Навколишнє соціальне середовище – позитивний аспект в частині збільшення перевезень залізничним шляхом, що сприятиме збільшенню надходжень у державний бюджет. Крім того, планована діяльність сприятиме створенню робочих місць.

Навколишнє техногенне середовище – планована діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил будівництва та експлуатації. 

Для здійснення планованої діяльності встановлюється комплекс заходів та умов, спрямованих на мінімізацію можливих впливів; виконання та дотримання цих вимог забезпечує мінімальний вплив на навколишнє середовище, екологічно безпечну господарчу діяльність підприємства, не порушуються сприятливі перспективи соціально-економічного розвитку регіону, виключається загроза для життя і здоров’я місцевого населення, дотримуються всі норми діючого природоохоронного законодавства.

щодо технічної альтернативи 2

Аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 1

Аналогічні технічній альтернативі 1.

щодо територіальної альтернативи 2

Не розглядається (див. п.3).

 

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля")

Планована діяльність належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із ст.3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-VIII від 23 травня 2017 року:

– частина 3, п. 10, абзац 4 – будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд;

– частина 3, п. 10, абзац 5 – будівництво перевантажувальних терміналів та обладнання для перевантаження різних видів транспорту, а також терміналів для різних видів транспорту.

 

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу немає.

 

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, розробляється у відповідності із ст. 6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-VIII від 23 травня 2017 року з урахуванням «Загальних методичних рекомендацій щодо змісту та порядку складання звіту з оцінки впливу на довкілля», затверджених Наказом Міндовкілля від 15.03.2021 р. № 193.

 

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб'єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля". Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб'єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб'єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п'ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб'єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.

 

 

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб'єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб'єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов'язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

 

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Дозвіл на виконання будівельних робіт згідно ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»,

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”),

що видається Державною інспекцією архітектури та містобудування України,

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

 

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України,

03035 м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, Департамент екологічної оцінки та контролю, тел./факс. (044) 206-31-40, 206-31-50 e-mail: OVD@mepr.gov.ua,

контактна особа: заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів –

Грицак Олена Анатоліївна

 (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь