Глибоцька громада

Чернівецька область, Чернівецький район

ПОРЯДОК визначення потреб населення Глибоцької територіальної громади у соціальних послугах

 

УКРАЇНА

ГЛИБОЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

 

від 27 вересня 2024 року                      селище Глибока                          № 21/248

 

Про затвердження Порядку  визначення

потреб населення Глибоцької територіальної

громади у соціальних послугах

 

 Керуючись статтями 26 та 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про соціальні послуги», «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», постановами КМУ від 01.06.2020 року № 587 «Про організацію надання соціальних послуг», від 03.03.2020 року № 185 «Про затвердження критеріїв діяльності надавачів соціальних послуг», наказів  Міністерства соціальної політики від 19.04.2023 року № 130-Н «Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади у соціальних послугах», та з метою  виявлення вразливих категорій населення та організації надання їм якісних соціальних послуг , виконавчий комітет Глибоцької селищної ради

                                                 

                                                 ВИРІШИВ:

 

1.Затвердити Порядок  визначення потреб населення Глибоцької територіальної громади у соціальних послугах  (додаток 1).

 

2.Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на Відділ ЖКГ, праці, соціального захисту населення та транспорту Глибоцької селищної ради (Пинтюк Л.В.).

 

3.Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря Глибоцької селищної ради Олену БАДЮК.

 

 

 

 

 Глибоцький селищний голова                                   Григорій ВАНЗУРЯК

 

                                   Додаток1

   до рішення виконавчого комітету

 Глибоцької селищної ради

 

 

ПОРЯДОК

визначення потреб населення Глибоцької

територіальної громади у соціальних послугах

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Порядок визначення потреб населення Глибоцької територіальної громади у соціальних послугах (далі – Порядок) визначає механізм збирання, узагальнення та аналізу кількісних та якісних даних про становище і життєві обставини населення громади, наявності вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати, щодо їхніх потреб у соціальних послугах та з метою прийняття рішень щодо розвитку й оптимізації системи соціальних послуг, планування й перерозподілу бюджетних коштів між напрямами діяльності.

1.2. Визначення потреб населення у соціальних послугах проводиться з метою отримання об’єктивних даних (кількісних та якісних), необхідних для прийняття управлінських рішень щодо забезпечення розвитку на території територіальної громади системи надання соціальних послуг, що функціонує на засадах безбар’єрності, безперервності, послідовності надання соціальних послуг та їх різноманітності.

1.3. Визначення потреб населення у соціальних послугах забезпечується шляхом:

  • проведення соціального дослідження (на середньостроковий період);

-   застосування результатів моніторингу надання соціальних послуг (на короткостроковий період), що проводиться відповідно до вимог Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2020 року № 449 (далі – Порядок №449) та даних Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг,

1.4. У цьому Порядку терміни вживаються в значенні, наведеному в законах України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про соціальні послуги», «Про охорону дитинства»,  «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про протидію торгівлі людьми», «Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк», «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей», «Про зайнятість населення», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та інших нормативно-правових актах з питань соціального захисту, соціальних послуг, соціальної роботи.

1.5. Збирання та узагальнення даних для визначення потреб населення у соціальних послугах проводяться Відділом ЖКГ, праці, соціального захисту населення та транспорту Глибоцької селищної ради (далі – Відділ) із залученням суб’єктів, участь яких є необхідною для збирання та узагальнення даних, зокрема:

-    апарату Глибоцької селищної ради та її виконавчого комітету,

-    служби у справах дітей Глибоцької селищної ради,

-    Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг Глибоцької територіальної громади»,

-    відділу освіти, культури, молоді та спорту Глибоцької селищної ради,

-    закладів дошкільної освіти та заклади загальної середньої освіти,

-    Комунального некомерційного підприємства  «Центр первинної медико-санітарної допомоги Глибоцької селищної об’єднаної територіальної громади»

-    Комунального некомерційного підприємства  «Глибоцька БПЛ»,

-    відділення поліції №5 Чернівецького районного управління поліції (селище Глибока)  (за згодою),

-    Чернівецька філія Чернівецького обласного центру зайнятості (за згодою),

-    інших організацій, установ, підприємств, фізичних осіб-підприємців, діяльність яких пов’язана з наданням послуг дітям/особам/сім’ям, об’єднань працівників системи надання соціальних послуг, об’єднань надавачів та отримувачів соціальних послуг, суб’єктів освітньої діяльності, закладів охорони здоров’я, громадських об’єднань, благодійних організацій, наукових установ та інших суб’єктів і фахівців (за необхідністю).

Інформація, що міститься в державних електронних інформаційних ресурсах, отримується шляхом електронної інформаційної взаємодії або направлення запитів до власників (розпорядників) зазначених відомостей.

1.6. Для визначення потреб населення у соціальних послугах утворюється робоча група з питань визначення потреб населення у соціальних послугах (далі - робоча група). Положення про робочу групу та її персональний склад затверджується розпорядженням Глибоцького селищного голови.

Робочу групу очолює секретар селищної ради, який курує напрямок роботи з питань соціального захисту населення громади.

До складу робочої групи входять представники відділу ЖКГ, праці, соціаль                                                      ного захисту населення та транспорту селищної ради, КУ «Центр надання соціальних послуг Глибоцької ТГ», фінансового відділу селищної ради, КНП «Центр ПМСД», відділу у справах дітей, відділу освіти, культури, молоді та спорту селищної ради, поліцейський офіцер громади, отримувачі соціальних послуг. За згодою до складу робочої групи можуть також входити представники територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, уповноважених органів з питань пробації, надавачів, отримувачів соціальних послуг та їхніх об’єднань, громадських об’єднань, в тому числі осіб з інвалідністю, благодійних, релігійних організацій, наукових установ, представники вразливих груп населення, депутати міської ради та представники інших зацікавлених сторін.

Основною організаційною формою діяльності робочої групи є засідання, які проводяться за потребою, до завершення роботи над підготовкою звіту за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах на середньостроковий період (пропозицій за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах на короткостроковий період).

1.7. Робоча група є консультативно-дорадчим органом, основним завданням якого є планування та реалізація заходів для визначення потреб населення у соціальних послугах і сприяння ухваленню управлінських рішень щодо розвитку системи надання соціальних послуг у громаді.

Робоча група відповідно до визначених завдань:

готує пропозиції до плану заходів щодо організації визначення потреб населення у соціальних послугах із зазначенням відповідальних осіб, який подається місцевим органом соціального захисту населення на затвердження селищному голові або особі, що його заміщує;

забезпечує аналіз соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді, даних про осіб / сім’ї, які належать до вразливих груп населення, перебувають у складних життєвих обставинах (далі – вразливі групи населення), які проживають на території громади;

забезпечує аналіз стану розвитку системи надання соціальних послуг та організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами;

розглядає проект звіту за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах;

готує пропозиції щодо визначення пріоритетних для жителів територіальної громади соціальних послуг та заходів з розвитку та забезпечення їх надання;

розробляє пропозиції до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади, інших прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб / сімей у соціальних послугах.

2. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПОТРЕБ НАСЕЛЕННЯ У СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГАХ ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ ЗАХОДІВ ЩОДО ЇХ НАДАННЯ НА СЕРЕДНЬОСТРОКОВИЙ ПЕРІОД   

2.1. Для визначення потреб населення у соціальних послугах на середньостроковий період проводиться соціальне дослідження один раз на три роки у період з 01 січня до 15 червня у році, що настає після сплину двох років після попереднього визначення потреб на середньостроковий період, яке передбачає:

2.1.1. збирання, узагальнення та аналіз даних щодо:

-   соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді та кількості осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення;

-    надавачів соціальних послуг, їхніх ресурсів для надання соціальних послуг;

-    забезпечення вразливих груп населення соціальними послугами;

-    стану розвитку сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, патронату над дитиною та потреб у їх розвитку;

-  організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами;

-    стану інформування та обізнаності населення про соціальні послуги, що надаються в територіальній громаді, їх змісту та порядку надання, що вивчається шляхом проведення опитувань, інтерв’ю, фокус-груп тощо.

Також аналізуються прогнозні та програмні документи економічного і соціального розвитку територіальної громади, узагальнена інформація за результатами моніторингу надання та оцінки якості надання соціальних послуг за попередні періоди (в тому числі щодо планування роботи з розвитку системи надання соціальних послуг) та результати наявних досліджень щодо соціальних проблем та заходів, спрямованих на їх вирішення, тощо.

Для збору необхідних даних, зазначених в абзацах третьому - сьомому цього пункту, Відділ надсилає інформаційний запит до органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та закладів соціальної сфери (за належністю);

2.1.2 Проведення опитувань, інтерв’ю, фокус-груп тощо для з’ясування потреб у соціальних послугах осіб/сімей, які проживають у територіальній громаді, в тому числі тих, які належать до вразливих груп населення (залежно від віку, статі, наявності інвалідності або належності до маломобільних груп населення, місця проживання, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану), формування бачення розвитку системи надання соціальних послуг та необхідних заходів для цього. Методи збору даних, групи респондентів визначаються Відділом (на основі зібраної інформації про соціально-демографічну ситуацію та осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення, про надавачів соціальних послуг) та погоджуються робочою групою.

Для організації та проведення опитувань, інтерв’ю, фокус-груп та інших заходів зі збору даних залучаються окремі фахівці та/або суб’єкти господарювання, які провадять професійну діяльність із соціальної роботи, соціології, соціальних послуг, представники наукових установ;

2.1.3. Підготовку проєкту звіту за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах.

До 15 квітня Відділ узагальнює та аналізує результати соціального дослідження та готує проєкт звіту, який виноситься для обговорення на засіданні робочої групи;

2.1.4. Розгляд проєкту звіту на засіданні робочої групи, під час якого визначаються заходи щодо розвитку та забезпечення надання соціальних послуг (у тому числі пріоритетних) з урахуванням:

визначених потреб вразливих груп населення;

якості, повноти, доступності та відповідності наявних соціальних послуг, у тому числі тих, які надаються в межах співпраці територіальних громад, потребам отримувачів цих послуг та осіб/сімей з числа тих, які потребують соціальних послуг;

- стану забезпечення Відділу, надавачів соціальних послуг кадровими, фінансовими, матеріальними ресурсами, необхідними для розвитку та надання соціальних послуг відповідно до визначених потреб населення у соціальних послугах.

Після розгляду проекту звіту на засіданні робочої групи Відділ в разі потреби доопрацьовує звіт;

2.1.5. Громадське обговорення проєкту звіту, що забезпечується шляхом його оприлюднення на офіційному вебсайті селищної ради. Отримані від громадськості пропозиції/зауваження беруться до уваги при формуванні остаточного звіту.

2.1.6. Затвердження звіту виконавчим комітетом Глибоцької селищної ради;

2.2. Результати визначення потреб населення у соціальних послугах та рекомендації, викладені у звіті, враховуються при розробленні/внесенні змін до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах.

При плануванні заходів в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах визначаються відповідальні виконавці, строки виконання заходів, обсяги та джерела фінансування, індикатори (показники) виконання та очікувані результати.

Для оптимального задоволення потреб населення у соціальних послугах заходи спрямовуються на досягнення таких цілей:

  • розвиток мережі надавачів соціальних послуг усіх форм власності;
  • запровадження та забезпечення надання необхідних соціальних послуг, зокрема, шляхом соціального замовлення, державно-приватного партнерства, конкурсу соціальних проектів (програм) тощо;
  • створення умов безбар’єрності для отримувачів соціальних послуг;
  • кадрове забезпечення системи надання соціальних послуг;
  • підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
  • здійснення співробітництва територіальних громад та їхньої співпраці з обласною радою щодо організації надання соціальних послуг;
  • посилення комунікації з жителями територіальної громади щодо переліку соціальних послуг, їх змісту, порядку та умов отримання;
  • цифровізація процесу визначення потреб населення у соціальних послугах та надання соціальних послуг, зокрема, шляхом запровадження та використання Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на місцевому, регіональному та національному рівнях.

 

3. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПОТРЕБ НАСЕЛЕННЯ У СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГАХ ДЛЯ ПЛАНУВАННЯ ЗАХОДІВ ЩОДО ЇХ НАДАННЯ У КОРОТКОСТРОКОВИЙ ПЕРІОД

3.1. Відділ щороку, в тому числі в році, коли проводиться визначення потреб населення у соціальних послугах на середньостроковий період, здійснює визначення потреб населення у соціальних послугах для планування заходів щодо їх надання на короткостроковий період.

Для цього використовуються результати моніторингу надання соціальних послуг проводиться збирання, узагальнення та аналіз отриманих даних.

3.2. За результатами узагальнення та аналізу даних Відділ готує з урахуванням актуальних потреб пропозиції щодо коригування прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади, включення заходів, спрямованих на забезпечення населення громади соціальними послугами.

Підготовлені пропозиції Відділ виносить для обговорення і погодження на засідання робочої групи та на громадське обговорення.

3.3. Пропозиції робочої групи та результати громадського обговорення враховуються при розробленні/внесенні змін до стратегії розвитку територіальної громади, плану заходів з реалізації стратегії розвитку територіальної громади, місцевих програм розвитку, програми економічного і соціального розвитку територіальної громади, інших прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку територіальної громади в частині забезпечення потреб осіб/сімей у соціальних послугах.

4.ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ

4.1. Основними завданнями визначення потреб населення громади у соціальних послугах є:

- якісна організація і надання соціальних послуг;

- виявлення та аналіз потреби у соціальних послугах осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах ;

- визначення пріоритетів щодо організації надання соціальних послуг;

- розробка програм розвитку системи надання соціальних послуг у громаді.

 

 

 

 

Глибоцький селищний голова                                        Григорій ВАНЗУРЯК 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.